Hej: Skillnad mellan sidversioner

Från Wikimini, encyclopedin för barn
Jump to navigation Jump to search
Ingen redigeringssammanfattning
m (Återställde redigeringar av Ludvig (användardiskussion) till senaste versionen av Teddy3.0)
 
(17 mellanliggande sidversioner av 5 användare visas inte)
Rad 1: Rad 1:
Hej! är ett ord och används oftast vid hälsnigar, det är trevligt och snällt.Ordet hej! är bra att säga när man går förbi någon för att då tycker den personen du hälsade att du är vänlig.[[Image:Smiley-regular smile.gif|[-sMiLeY-]]]
"Hej" är ett ord och oftast används vid hälsningar, det är trevligt och snällt. Ordet "hej" är bra att säga när man går förbi någon för att då tycker den personen du hälsade till att du är trevlig&nbsp;<span style="-webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);">👋👍</span>


Hej kan också va ett
"Hej" kan också vara ett bra sätt att göra de gamla glada😊

Synonymer:

hejsan, goddag, hallå, tjänare, tjena, tjing, tja, mors, ciao, yo,  shoo

Källor<sup>:</sup>

https://sv.wiktionary.org/wiki/hej

http://www.synonymer.se/?query=hej
hej siger man när man träfar på någon t.ex kungen

Nuvarande version från 29 juni 2021 kl. 07.21

"Hej" är ett ord och oftast används vid hälsningar, det är trevligt och snällt. Ordet "hej" är bra att säga när man går förbi någon för att då tycker den personen du hälsade till att du är trevlig 👋👍

"Hej" kan också vara ett bra sätt att göra de gamla glada😊

Synonymer:

hejsan, goddag, hallå, tjänare, tjena, tjing, tja, mors, ciao, yo,  shoo

Källor:

https://sv.wiktionary.org/wiki/hej

http://www.synonymer.se/?query=hej hej siger man när man träfar på någon t.ex kungen

Wikiboo Personliga verktyg