Hockey: Skillnad mellan sidversioner
Nilthu (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
Aron23 (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
||
| (7 mellanliggande sidversioner av 3 användare visas inte) | |||
| Rad 1: | Rad 1: | ||
Hockey är en sport |
|||
Hockey är en lag sport som man spelar med klubba och puck. Man kan också skjuta olika skot typ slagskott, handledsskott, dragskott man kan också dribbla och göra lite andra saker. En match är 60 minuter som är uppdelad i 3 perioder, man är fem 10 spelare på plan, alltså fem + målvakt i varje lag om man gör något dumt/fult får man utvisning och då blir det drabbade laget en spelare mindre. Man har massa utrustning. Det laget som gör flest mål vinner. Om det står lika så blir det förlängning. Om ingen gör mål på förlängning blir det straffar. Om man vinner på ordinarie tid så får man 3 poäng men på förlängning och straffar får man 2 poäng. Om man förlorar på förlängning eller straffar får man 1 poäng. |
|||
<br> |
|||
Hockey är en lag sport som man spelar med skydd och klubba. Man kan också skuta olika skot typ slagskott, handledsskott, dragskott man kan också dribbla och göra lite andra saker. Man spelar med puck. Jag spelar i Rönnängs IK 02 vi tränar och spelar match ibland. |
|||
Hockeyhistorier |
|||
I Sverige kom hockeyn 1900 talet. I Europa första matchen 1855 i Europa. I NHL kom hockeyn där 1915. Den första matchen spelades i ontario. Och alla ligor som spelar nu är bra. En rink är 60 meter lång och 30 meter bred. |
|||
Nuvarande version från 13 januari 2023 kl. 12.12
Hockey är en lag sport som man spelar med klubba och puck. Man kan också skjuta olika skot typ slagskott, handledsskott, dragskott man kan också dribbla och göra lite andra saker. En match är 60 minuter som är uppdelad i 3 perioder, man är fem 10 spelare på plan, alltså fem + målvakt i varje lag om man gör något dumt/fult får man utvisning och då blir det drabbade laget en spelare mindre. Man har massa utrustning. Det laget som gör flest mål vinner. Om det står lika så blir det förlängning. Om ingen gör mål på förlängning blir det straffar. Om man vinner på ordinarie tid så får man 3 poäng men på förlängning och straffar får man 2 poäng. Om man förlorar på förlängning eller straffar får man 1 poäng.
Visningar
Verktyg

Personliga verktyg