Hej: Skillnad mellan sidversioner
Från Wikimini, encyclopedin för barn
Jump to navigation
Jump to search
JATHU (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
Teddy3.0 (diskussion | bidrag) (dwd) |
||
| Rad 12: | Rad 12: | ||
http://www.synonymer.se/?query=hej |
http://www.synonymer.se/?query=hej |
||
hej siger man när man träfar på någon t.ex kungen |
|||
Versionen från 12 maj 2017 kl. 08.59
"Hej" är ett ord och oftast används vid hälsningar, det är trevligt och snällt. Ordet "hej" är bra att säga när man går förbi någon för att då tycker den personen du hälsade till att du är trevlig 👋👍
"Hej" kan också vara ett bra sätt att göra de gamla glada😊
Synonymer:
hejsan, goddag, hallå, tjänare, tjena, tjing, tja, mors, ciao, yo, shoo
Källor:
https://sv.wiktionary.org/wiki/hej
http://www.synonymer.se/?query=hej hej siger man när man träfar på någon t.ex kungen
Visningar
Verktyg

Personliga verktyg