Homosexualitet: Skillnad mellan sidversioner
Poppea15 (diskussion | bidrag) |
Poppea15 (diskussion | bidrag) Ingen redigeringssammanfattning |
||
| Rad 3: | Rad 3: | ||
== Inte ett val == |
== Inte ett val == |
||
Man väljer inte att vara homosexuell precis som man inte väljer att vara t.ex. vänster eller högerhänt. Man bör inte döma någon baserat på deras sexuella läggning. Att vara homosexuell betyder inte att man är en dålig människa och är inte fel eller onaturligt. |
Man väljer inte att vara homosexuell precis som man inte väljer att vara t.ex. vänster eller högerhänt. Man bör inte döma någon baserat på deras sexuella läggning. Att vara homosexuell betyder inte att man är en dålig människa och är inte fel eller onaturligt. Man ska inte skämmas över att vara homosexuell, man ska se det som en del av den man är. |
||
== Homosexuella kändisar == |
|||
Versionen från 13 februari 2017 kl. 20.54
Homosexualitet
Homosexualitet är en sexuell läggning. Det betyder att man är attraherad av någon av samma kön. Alltså en homosexuell tjej är attraherad av tjejer och en homosexuell kille av killar.
Inte ett val
Man väljer inte att vara homosexuell precis som man inte väljer att vara t.ex. vänster eller högerhänt. Man bör inte döma någon baserat på deras sexuella läggning. Att vara homosexuell betyder inte att man är en dålig människa och är inte fel eller onaturligt. Man ska inte skämmas över att vara homosexuell, man ska se det som en del av den man är.
Visningar
Verktyg

Personliga verktyg