Skolan: Skillnad mellan sidversioner
Ernham04 (diskussion | bidrag) (Skapade sidan med ' Skolan Det är bra att vi har sk…') |
Ingen redigeringssammanfattning |
||
| Rad 1: | Rad 1: | ||
Skolan |
Skolan |
||
Skolan är ett ställe där barn och unga får en utbildning (att man lär sig saker). |
|||
Det är bra att vi har skolor då lär vi oss mycket och sen när vi blir äldre då kan vi ha bra jobb och det är tex bra att kunna engelska för när man åker till ett anat land då måste man kunna tala engelska, det är bra att kunna matte, för när du är i affären och betalar då måste du kunna ge rätt antal pengar. Det är alltid bra med skolan. |
|||
I Sverige måste alla barn mellan 7 och 15 år gå i skolan. |
|||
Det finns många ämnen i skolan, bland annat svenska, engelska och matematik. |
|||
I Sverige så är det gratis att gå i skolan, och det har varit så sedan 1800-talet. |
|||
När man är 6 år så börjar man i förskolan, som är en förberedelse för grundskolan. När man är 7 år så börjar man i grundskolan, och där går man till man är 15 år. |
|||
Om man vill kan man sedan gå i gymnasiet, som är en skola för ungdomar mellan 16 och 18 år. |
|||
Nuvarande version från 9 februari 2015 kl. 19.44
Skolan
Skolan är ett ställe där barn och unga får en utbildning (att man lär sig saker).
I Sverige måste alla barn mellan 7 och 15 år gå i skolan.
Det finns många ämnen i skolan, bland annat svenska, engelska och matematik.
I Sverige så är det gratis att gå i skolan, och det har varit så sedan 1800-talet.
När man är 6 år så börjar man i förskolan, som är en förberedelse för grundskolan. När man är 7 år så börjar man i grundskolan, och där går man till man är 15 år.
Om man vill kan man sedan gå i gymnasiet, som är en skola för ungdomar mellan 16 och 18 år.
Visningar
Verktyg

Personliga verktyg